تبلیغات
داستان های زیبا شعرهای جذاب - مطالب آبان 1392
 
درباره وبلاگ


------------------------------------------
به وبلاگ ما خوش آمدید دوستان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لطفا کپی پیست نکنید چون نشانه
بی شخصیتیه شماست
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای استفاده از مطالب بامدیریت
درمیان بگذارید
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به نظرات هم حتما رسیدگی میشه

مدیر وبلاگ : وحید سه برادری
موضوعات
صفحات جانبی
نظرسنجی
اخلاق تو چجوری هست ؟؟؟






اخلاق تو چجوری هست ؟؟؟






جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
داستان های زیبا شعرهای جذاب
خوش آمدید مهمان




15S




نوع مطلب : عکس دیدنی، 
برچسب ها : رو نمای، اتم، ایران، اتم ایران،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()
قلم سپهر/سایه اش بر سرم سنگینی می كند اما عاشقانه می خواهمش صادقانه از ته دل بودنش را می طلبم هوای بیرون آمدنم كه به سرم بزند چنان دورادور من می پیچد

 

چنان مرا از همه كس و همه چیز مخفی می كند گم می كند محو می كند كه در حیرتم ازاین همه تعصب عجیب  پر است از یك تعصب شیرین پا به پای من قدم می نهد و رد رفتنم را می پوشاند

 

گاهی تمام مرا میان حریم خویش حبس می كند آنقدر كه در او حل می شوم و او می شود من، اومی شود معنای بودنم –تلقی حضورم . با حضورش هوس یك نگاه حرام به دلم مانده و چه خوب  هوای یك حرام كه به سرم طنین افكن شود

 

چنان مرا به شرم وا می دارد كه بی هوا سربه زیر می شوم از شرم حضورشو این یعنی عشق یعنی عشق چون مرا تمام مرافقط برای خویش می خواهد و بس  محصورم محبوسم اماتلخ نیست سخت نیست چون من زندانی عشق اویم، زندانی خواستنش، پاك خواستنش، رها زهوس خواستنش و چه لذتی دارد  ،هوایی كه تنفس می كنم با او ساده تر بگویم چه خوب كه با منی كه تنهاییم را معنا می دهی كه عفافم را اثبات، كه نگاهم را سر به زیر، كه دلم را بی هوس، كه تنم را محفوظ می داری

 

با تو رسیده ام به معنای حقیقی عشق و درك غیرت یك عاشق رسیده ام به تجسم واقعی حسادت تو غرق سكوتی  اما... در شگفتم كه چگونه بر حذرم میداری از سخن با اغیارو هر حرام دیگر و چه پر جذبه و پر قدرت مرا در تملك خویش محفوظ می داری و عشق یعنی همین منحصر به فرد بودن  و من با تو منحصر به فردم ،خاصم، تكم ،یكتا   همراه همیشگی من، عاشق پر غیرت و تعصب من چادرمشكیم/یا علی

 

 





نوع مطلب : مطالب عاشقانه، 
برچسب ها : زندانی، عشق، زندانی عشق او، زندانی عشق،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()

مجله اینترنتی فرانشر به گزارش گروه خبری فرانشر در شرایطی که مفتی های وهابی، در توجیه شراب خواری دولتمردان سعودی و بوسیدن دست و گونه زنان غربی در ملاقات های رسمی و غیر رسمی، رعایت اصول معاشرت و احترام گذاشتن به فرهنگ و عقاید غربی ها را بهانه می کنند، مفتی اعظم عربستان در سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) و سوگواری شیعیان در عزای فرزند پیامبر (ص) برای پسرش جشن سالگرد ازدواج گرفت و همکیشانش را به جشن و پایکوبی فراخواند.

عمر، پسر کوچک این شیخ عاشورای سال پیش ازدواج کرد و امسال هم جشن سالگرد گرفت. این مراسم در باشگاه سفارتخانه های ریاض برگزار شد.

مجله اینترنتی فرانشرداماد در کنار فرزندان سلطان بن عبدالعزیز، عبدالله، نایف، نواف و منصور

مجله اینترنتی فرانشر* عبد العزیز بن عبد الله بن محمد بن عبد اللطیف آل الشیخ، از نوادگان عبدالوهاب، موسس فرقه وهابیت است و از سوی شاه عربستان به مقام مفتی عام و اعظم وهابیون عربستان سعودی و رئیس هیات کبار علما عربستان منصوب شده است.

او سردسته صادرکنندگان فتواهای عجیب و مشکوک مفتی های وهابی است و ممانعت از هر نوع حرکت و تفکر مضر برای رژیم صهیونیستی، ویژگی اساسی تمام فتواهای او است.

مجله اینترنتی فرانشرعبد العزیز بن عبد الله، نه تنها قیام امام حسین (علیه السلام) علیه یزید را حرام می داند، بلکه برپایی تظاهرات و یا انتقاد از حاکمان فعلی سعود را نیز حرام و بدعت در دین دانسته است.
او پس از احساس خطر از بیداری جوانان عربستانی، فتوا داد که تظاهرات در زمان پیامبر وجود نداشته و بدعت است. اگر هم سیاستمداران، فاسد باشند، این خداست که حق دارد از آنها بازخواست کند و اگر صلاح بداند حکومت را از آنها می گیرد.

این شیخ سال پیش فتوا داد که همه کلیساهای عربستان باید ویران شوند و امسال نیز، دستور داد تمام مجسمه ها و تزئینات میادین شهرها نابود شوند.

او کمک به حزب الله لبنان و دعا برای آنان را حرام می داند، اما دشنام و ناسزا به دولت سوریه را واجب کرده است.
برخی فتواهای دیگر عبد العزیز بن عبد الله بن محمد:
* جشن ملی عربستان حلال، جشن و تبریک میلاد پیامبر حرام.
* راهپیمایی برای دفاع از پیامبر صلی الله علیه و آله در زمان توهین نشریات و شخصیت های غربی به پیامبر، حرام!

* شعار علیه آمریکا حرام، حمله به شیعیان واجب.
* راهپیمایی برای حمایت از مردم غزه و فلسطین حرام.
* فروش لباس زیر زنانه توسط زنان حرام.
* سجده فوتبالیستها بعد از گل زدن مکروه.

* وی در مصاحبه با روزنامه سعودی المدینه گفت: جشن گرفتن برای میلاد پیامبر بدعتی بی اساس است.
من هیچ سابقه ای درباره جشن گرفتن برای تولد در سنت رسول خدا ، شیوه خلفای راشدین و ائمه هدایت نمی شناسم و برهمین اساس جشن میلاد پیامبر حرام است.

* او همچنین در برنامه زنده ای که از ماهواره المجد عربستان پخش می شد در پاسخ سوالی در رابطه با یزید و قیام امام حسین علیه السلام این چنین پاسخ داد:
«زمان پرداختن به این امور گذشته و سپری شده است . آنها گروهى بودند که درگذشتند، هر کار نیک و بدی کردند براى خود کردند و شما هم هر چه کردید براى خود خواهید کرد و مسئول کار آنها نخواهید بود.
بیعت یزید بن معاویه، بیعتی شرعی است که در زمان پدرش معاویه از مردم گرفته شد و مردم هم بیعت کرده و به این بیعت گردن نهادند. امّا هنگامی‌ که معاویه از دنیا رفت حسن و حسین بن علی (علیهماالسلام) و ابن زبیر از بیعت با او خودداری کردند و به خطا رفتند!
چون بیعت با یزید بیعتی شرعی بود و این بیعت در زمان زندگی پدرش معاویه و در مقابل چشم مردم گرفته شده بود. ولی خداوند در آنچه مقدر می فرماید حکیم و علیم است، آن امت‌ها هم بنا به تقدیر خداوند در گذشتند و از دنیا رفتند.

شما را به خدا قسم! من دوست ندارم این مطالب را از من نقل کنید. این‌ها مسائلی است که گذشته است. تاریخ هم در باره این مطالب به شکل‌های مختلف حکایت نموده است. ولی به هر شکل این‌ قضایا گذشته و تمام شده ... یزید و حسین (علیه السلام) بیش از هزار و اندی سال است که از دنیا رفته‌اند ...

ولی به عقیده من بیعت یزید بن معاویه بیعتی شرعی بوده! و حسین (علیه السلام) را نصیحت کرد‌ند که از مدینه به طرف عراق نرود، او را نصیحت کردند که بیعت کند ولی او نپذیرفت. ابن عباس و ابن عمر و فرزدق و بسیاری از صحابه او را از رفتن به عراق بر حذر داشته و به او گقتند که: رفتن به عراق به مصلحت او نیست. ولی حسین (علیه السلام) این نصیحت‌ها را نپذیرفت... و خدا هم هر ‌آن‌چه مقدر فرموده بود انجام شدو...

ولی با این وجود ما برای حسین (علیه السلام) از خداوند درخواست رضایت کرده و برای او عفو و بخشش را خواستاریم. و مقدرات الهی حکمت‌هایی دارد که ما از آن آگاه نیستیم ...

اصلاً فائده نقل این مطالب چیست؟ حسین (علیه السلام) هر اشتباهی کرده برای خود کرده...
عقیده اهل سنت و جماعت این است که واجب است تا به فرامین کسی که مورد بیعت قرار گرفته و مردم حول محور او جمع شده‌اند گوش فرا داده شده و از او پیروی شود. 

قیام و سرکشی علیه او نیز حرام است و از همین‌رو خروج و قیام حسین (علیه السلام) علیه یزید حرام بود.

مجله اینترنتی فرانشر* پس از خشم مسلمانان جهان از انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص)، این مفتی وهابی تصریح کرد: انتشار فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) به ایشان و دین اسلام ضرری نمی رساند. تنها کسانی که در تظاهرات مسلمانان در برخی کشورهای اسلامی متضرر شدند، سفارتخانه های آمریکا و برخی هم پیمانان آن بوده اند.

* فروش لباس زیر زنانه توسط زنان حرام!
آل شیخ در مخالفت با نظر وزارت کار عربستان اعتراض خود را با کارکردن زنان در فروشگاه های لباسهای مخصوص زنان (لباس زیر) ابراز داشت.
وی در توجیه این فتوای عجیب گفته است : زنان امانتی در گردن ما هستند و به همین سبب ایشان را در غیرکارهای که مختص ایشان هست به کار نخواهیم گرفت.

* پرداخت «فطریه نقدی» حرام!
آل الشیخ که معتقد است، قیام عاشورا هزار سال پیش سپری شده و گذشته و نباید امروز مطرح شود، در سایر موضوعات، فقط به هزار سال پیش استناد می کند و معتقد است همه امور عصر حاضر نیز باید بر اساس هزار سال پیش انجام شود.

او فتوا داده که پرداخت فطریه به صورت نقدی جایز نیست و مردم باید مثل زمان صدر اسلام، خرما و جو فطریه بدهند.

وی در این باره گفت: احادیث و روایات موجود از حضرت محمد مصطفی(ص) نشان می دهد که ایشان به ما دستور داده فطریه خود را از خوراک و طعامی مانند برنج، کشمش و غیره پرداخت کنیم. بنابراین می بینیم که در زمان پیامبر (ص) نیز هیچ گاه فطریه به صورت نقدی پرداخت نمی شد از همین رو می توان گفت که پرداخت نقدی فطریه مخالفت با سنت رسول الله (ص) است و بدعت به شمار می رود. هر فرد مسلمانی باید از شریعت خداوند متعال پیروی کند و مخالفت با آن بدعت به حساب می آید.





نوع مطلب : مطالب، 
برچسب ها : جشن عروسی، عروسی، جشن، روز عاشورا، جشن عروسی در روز عاشورا،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()
خدا را شکر. خیلی سخت بود.» اولین جمله ای است که اعدامی زنده شده بجنوردی بعد از اینکه قدرت تکلمش را پیدا کرد در گفت وگو با روزنامه شرق بیان کرد.
 
در ادامه مطلب آمده است: علیرضا - اعدامی زنده شده - چهار روز پیش توانست برای اولین بار از زمان اجرای حکم با اعضای خانواده اش ملاقات کند.
 
آنطور که خانواده علیرضا نقل کرده اند او بعد از اینکه بچه هایش را دید هر سه آنها را در آغوش گرفت و گریه کرد.
 
برادر علیرضا که پیش از این به ما گفته بود، آمادگی ملاقات با برادرش را ندارد، سرانجام همراه همسر و فرزندان برادرش به ملاقات وی رفت.
 
او در این باره به خبرنگار ما گفت: «بالاخره شرایط روحی برادرم و خانواده به حدی رسید که توانستیم او را ببینیم و با هم صحبت کنیم. لحظه بسیار سختی بود. دست و پایم می لرزید،
 
نمی توانستم جلو بروم وقتی ما را دید گریه کرد. البته اول بچه ها و همسرش به دیدارش رفتند، علیرضا آغوشش را باز کرد و بچه ها را بغل کرد و گریست. او فقط خدا را شکر می کرد. وقتی که ما بالای سرش رفتیم بعد از اینکه همدیگر را در آغوش گرفتیم و گریه کردیم چیزی نپرسیدم، می ترسیدم از او بپرسم چه شده است اما خودش گفت خیلی سخت بود، مرتب می گفت خدا را شکر. خیلی سخت گذشت.» او درباره وضعیت جسمی برادرش نیز گفت: وضعیت جسمانی اش خیلی خوب است. راه می رود. غذا می خورد و کارهای شخصی اش را خودش انجام می دهد. می تواند صحبت هم بکند اما به خاطر فشاری که به حنجره اش وارد شده هنوز صدایش خوب نشده و مثل آدم سرماخورده که صدایش گرفته، صحبت می کند.
 
دکترها گفته اند به خاطر حنجره اش بهتر است زیاد صحبت نکند، با این حال وقتی بچه هایش را دید آنقدر هیجان زده شد که نتوانست آرام بگیرد و بارها آنها را بوسید و خدا را شکر کرد. هنوز شوکه است و نتوانسته صحنه اعدام را فراموش کند. علیرضا، مرد 37ساله به جرم قاچاق و نگهداری نزدیک به یک کیلوگرم شیشه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود.
 
به گفته وکیل متهم پرونده، قبلا پرونده با درخواست قاضی صادر کننده حکم دوبار به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شده بود اما به دلیل سوابق متهم هر دوبار درخواست بخشش رد شده بود.
 
متهم یک ماه قبل پای چوبه دار رفت و حکم صادره اجرا شد اما ساعاتی بعد، یکی از ماموران سردخانه متوجه صدایی از داخل یکی از کشوها شد و به سمت آن رفت. او وقتی کشو را بیرون کشید کاور بخار گرفته حاوی جسد علیرضا را دید و متوجه زنده بودن او شد. با انتقال علیرضا به بخش مراقبت های ویژه پیگیری های پزشکی در مورد او انجام شد و وی اکنون سلامتش را بازیافته است.
 
در این مدت واکنش های متفاوتی درباره پرونده علیرضا وجود داشت تا اینکه رییس قوه قضاییه اعلام کرد هرچند به لحاظ قانونی او باید اعدام شود اما به لحاظ عاطفی اجرای دوباره حکم درست نیست بنابراین متهم می تواند مشمول یک درجه عفو شود. در حال حاضر علیرضا همچنان در بیمارستان به سر می برد و روند درمان او ادامه دارد. این مرد بعد از بهبود به زندان منتقل خواهد شد.
 
این در حالی است که وکیل مدافع علیرضا از ارسال درخواست عفو موکلش به کمیسیون عفو و بخشودگی استان خراسان شمالی خبر داد.
 
وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: درخواست عفو از سوی من به عنوان وکیل علیرضا و همچنین از طرف خانواده اش برای بخشش او به کمیسیون عفو و بخشودگی استان خراسان شمالی فرستاده شده است. اگر کمیسیون استان با این درخواست موافقت کند پرونده برای اظهارنظر به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه در تهران فرستاده خواهد شد و در صورت موافقت آنها رای بر بخشودگی صادر می شود.
 
حمیدی در پاسخ به این سوال که چند درجه تخفیف به علیرضا داده خواهد شد، گفت: این مساله ای است که کمیسیون باید در مورد آن تصمیم بگیرد. من به عنوان وکیلش به لحاظ قانونی می توانم درخواست عفو را ارایه دهم که این کار نیز انجام شده است و با توجه به مساعدت مسوولان قضایی استان و گفته های رییس قوه قضاییه در این خصوص به نظر می رسد درخواست عفو مورد قبول واقع شود.
 
این وکیل دادگستری درخصوص دیدار با موکلش گفت: با کمک و مساعدت فراوانی که دادگستری و دادستانی بجنورد کردند شرایط برای ملاقات من با موکلم فراهم شد و چند روز قبل او را دیدم، وضعیت جسمانی و روحی اش خوب است.
 
او به شدت از کاری که کرده پشیمان است و به نظر می رسد تنبیه شده است. از علیرضا به خوبی در بیمارستان نگهداری می شود و مسوولان بیمارستان و دادستانی کمال توجه را درخصوص وی دارند.




نوع مطلب : مطالب، 
برچسب ها : مرد، زنده، پس از اعدام، مرد زنده پس از اعدام،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()
این گلدان که حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد ۴۰ سانتی متر ارتفاع دارد و مربوط به دوره امپراطور “یانگ ژنگ ” است که مصادف با قرن ۱۸ میلادی است.

  ،یک خانواده انگلیسی که شرایط اقتصادی متوسطی داشتند حدود ۴۰ سال از یک گلدان مواظبت کردند که نمی توانستند حدس بزنند که با این گلدان چینی می توانند ثروتمند شوند.

این خانواده تصمیم می گیرند گلدان را برای فروش به یک حراجی ببرند که موفق می شوند در آنجا آن را به قیمت باورنکردنی ۳ میلیون پوند به فروش برسانند و به ثروتی فراوان دست پیدا کنند.

این گلدان که حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد ۴۰ سانتی متر ارتفاع دارد و مربوط به دوره امپراطور" یانگ ژنگ ” است که مصادف با قرن ۱۸ میلادی است.

 

 





نوع مطلب : مطالب جالب، مطالب، 
برچسب ها : خانواده ای، خانواده، ثروتمند، شد،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()
بی‌شک محرم وعاشورا دارای عمیق‌ترین اثر بر فرهنگ مردم کشور ماست. واقعه عظیمی که بی‌هیچ تردیدی، پایه‌های فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داده و اساس بسیاری از آثار ماندگار هنری شده است.

از روزگاران گذشته عزاداری‌های مردم ایران در نقاط گوناگون با شیوه‌هایی مختلف انجام می‌پذیرفته است؛ شیوه‌هایی که شاید در بعضی موارد دچار آفات و اشتباهاتی می‌شده است. اما در گذر از صافی زمان، همواره ناب‌ترین و البته شرعی‌ترین شیوه‌هایش، از سوی دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام ادامه یافته و حفظ شده است.

در این میان حفظ احترام امام حسین علیه‌السلام و خاندان و یاران ایشان در بالاترین درجه از اهمیت قرار داشته و اتفاقات ناگوار نیز هرگز توان کاهش میزان ارادت مسلمانان این سرزمین به محرم و عاشورای حسین‌علیه‌السلام را نداشته است.

اتفاقاتی همچون جلوگیری از عزاداری در دوران پهلوی اول، حمله به عزاداران در آستانه  انقلاب اسلامی، رفتارهای توجیه‌ناپذیر بنی‌صدر و گروهک منافقین در عاشورای سال 1359 هجری شمسی، برگزاری کارناوال شادی به بهانه تبلیغات انتخاباتی در سال1376 و عاشورای سال 1388 هجری شمسی نیز هرگز نتوانسته‌اند زمینه سست کردن اعتقادات مذهبی مردم ما را در این زمینه فراهم آورند.

شب شام غریبان در تهران

خیابان‌های پایتخت همزمان با شام غریبان حسینی تاریک‌تر و محزون‌تر ازدیگر شب‌های دهه اول ماه محرم است. دیگر خبری از دسته‌های عزاداری پرتعداد در خیابان‌ها نیست و عدد آنها بسیار کاهش یافته است. سقاخانه‌های موقت و ایستگاه صلواتی در بسیاری از خیابان‌ها دیده می‌شود. آلونک‌های کوچک از جنس گِل و آجردر کنار سقاخانه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بنا شده و مردم دسته دسته می‌آیند و شمع روشن می‌کنند.

بدحجابی در شام غریبان

اما رفتار برخی از افراد در روشن کردن شمع به صورت مختلط (بدون تفکیک بین دختران و پسران) آن هم در شب شام غریبان امام حسین‌علیه‌السلام،  بدعتی آشکار و آفتی واضح در سنت دیرینه عزاداری محسوب می‌شود.

متأسفانه در این بین در کنار چادرهای خیرات چای و در کنار علم‌ها، جایگاهی برای روشن کردن شمع قرار می‌دهند که رفتاری کاملا عوامانه است. در این فضا، رفتار دخترها و پسرها با پوشش و وضعیت‌هایی که گاهی بد و ناهنجار هم هست،تأسف اکثریت مردم عزادار را فراهم می‌سازد. گاهی دیده می‌شود که برخی افراد با رفتارهایی که هیچ رنگ و بویی از حزن و عزاداری ندارد، در مراسم عزای امام حسین‌علیه‌السلام، شمعی روشن می‌کنند و شاد و خندان سوار خودروها می‌شوند و بنای تفرج در شهر را می‌گذارند؛ تفرجی که گاه با گروهی از خودروها انجام می‌شود.

بدحجابی در شام غریبان

لزوم برخورد با بدعت‌گذاران

ریشه روشن کردن شمع در شام غریبان و یا استفاده از  وسایلی مانند فانوس برای روشن کردن معابر، درحقیقت نوعی یادآوری شام تاریک و بدون روشنایی فرزندان و اهل بیت امام حسین علیه‌السلام است که به‌تدریج تبدیل به نوعی هم‌دردی شده است و اکنون صورتی از شکل‌های متنوع عزاداری در میان اقوام مسلمان است.

هرچند در برخورد با بدعت‌ها باید مراقب بود تا بدبینی میان اقشار مختلف خصوصاً جوانان به‌وجود نیاید اما لزوم برخورد با بدعت‌گذاران و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای راهنمایی افراد بی‌اطلاع، موضوعی است که نباید از یاد برود.

سوءاستفاده بعضی افراد و حتی جریانات مسأله‌دار و معاند، موضوعی است که به‌عینه می‌توان در شب شام غریبان اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام در نقاط مختلف تهران مشاهده کرد و یقیناً نمی‌توان این موضوع را مشمول بی‌توجهی کرده و آثار زیانبارش را نادیده بگیریم.

در این میان باید به‌خاطر داشته باشیم که لزوم مراجعه به فتواهای علمای اسلام، امری ضروریست و هر نوع برنامه های فرهنگی باید با توجه به نظرات تخصصی در حوزه شرع انجام شود.

بدحجابی در شام غریبان

تجمعات شام غریبان

اصل و اساس فعالیت هیأت‌های مذهبی و عزاداری‌های متمرکز در محرم، بر انجام این سنت حسنه با ساده‌ترین شکل استوار است. مراسمی همچون نخل‌گردانی، تجمع عزاداران در زنجان و موارد پرشمار دیگر از این دست، نمونه‌های بارز عزاداری‌های بی‌تکلف و اثرگذار هستند.

در این میان برخی نقاط شهر تهران که به‌مرور محل تجمع شبه‌عزاداران با رفتارهای نامتعارف شده‌بودند، نخستین گزینه‌ها برای حضور مردمی و اجرای صحیح مراسم عزاداری بوده و هستند.

در این میان می‌توان به میدان مادر(میدان محسنی) در تهران اشاره کرد که شرح اتفاقات رایج در آن طی سال‌های نه‌چندان دور، دل هر مسلمانی را به‌درد آورده و وجهی جدید از مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السلام را مشخص می‌کند.

بدحجابی در شام غریبان

این میدان که محل تجمع برخی افراد با پوشش‌های نامتعارف و عموماً خارج از چارچوب اسلام، آن هم در شب شام غریبان شده بود، در شهریور سال 1380 محل تجمع همان افراد شد، در حالی که برای همدردی با کشته‌شدگان حادثه مشکوک 11سپتامبر، به سبک مسیحیان اقدام به روشن کردن شمع و نوشتن پیام‌های تسلیت و هم‌دردی (البته به زبان انگلیسی) کردند!

در این بین تجمعاتی که در میادین مختلف تهران از سوی هیأت‌های عزاداری و با حضور گرم عزاداران امام حسین‌علیه‌السلام برگزار می‌شود، تا حدودی از شدت این رفتارها کاسته است اما کماکان شاهد ادامه برخی حرکات از سوی افراد ناآگاه در شهر تهران و بعضی دیگر از شهرهای بزرگ کشور هستیم.

باید توجه نمود حل این معضل فرهنگی امری است که با اقدامات سلبی چندان توفیقی نخواهد داشت و لازم است با اقدامات فرهنگی، آگاه سازی و آماده سازی زمینه فعالیت های سازنده و مثبت، فضای شکل گیری اعمال هنجارشکن بوجود نیاید.





نوع مطلب : مطالب، 
برچسب ها : شام، غریبان، ردپایه انحراف،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی علی عبدالمالکی به نام نفس بکش

ترانه سرا : علیرضا مرتضی قلی / آهنگساز و تنظیم کننده : علی عبدالمالکی

دنیای تفریح




ادامه مطلب ***


نوع مطلب : موزیک، موزیک غمگین، 
برچسب ها : علی عبدالمالکی، نفس بکش، مداحی علی، عبدالمالکی،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()
طبق رسمی چندین ساله، صدها نفر از دیلمی ها با طلوع آفتاب روز تاسوعا از خانه های خود بیرون آمده و با پای پیاده به سمت حرم ملکوتی شاه عبدالله حرکت می کنند.

حرم ملکوتی شاه عبدالله در پانزده کیلومتری شهرستان دیلم همه ساله در روز تاسوعای حسینی پذیرای صدها زن و مرد عزادار دیلمی می باشد.

به گزارش جنوب نیوز، عصر دیلم نوشت: آنهایی که پای پیاده روی دارند بصورت پیاده، و کسانی که توانایی 15 کیلومتر پیاده روی را ندارند با هر وسیله ای که در اختیار دارند خود را به این امامزاده می رسانند و مجلس عزای حسینی را در جوار این امامزاده عظیم الشان برپا می کنند.

 


به دیده عکس ها به ادامه مطلب مراجعه فرماید




ادامه مطلب


نوع مطلب : عکس دیدنی، عکس، 
برچسب ها : عزداری، 15 کیلومتری،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 آبان 1392 :: نویسنده : وحید سه برادری
نظرات ()


( کل صفحات : 3 )    1   2   3